Your content goes

PO TRAILECH PŘES HORY IV

Další rok a další série Po trailech přes hory! Opět jsme vyzkoušeli všechny typy kol, projeli se v bikeparcích, po silnicích a lesních i polních cestách. Tentorkát jsme vyrazili i za hranice – do Německa, Rakouska, nevynechali jsme tradičně ani Slovensko a dokonce jsme doletěli i na Mallorcu. V každém díle jsme prohodili pár slov s lidmi, kteří dokáží na bike neuvěřitelné věci a nově jsme přidali rubriku DEJ SE DO KUPY, kde se tentokrát postráme o tělo cyklististy. A jak to všechno dopadlo? Mrkněte na další, tentokrát 8ti dílnou sérii, Po trailech přes hory.

1. díl – Mallorca, Serra de Tramuntana

Premiéra v sobotu 27. 4. od 9,45 na ČT Sport nebo na YouTube.

Na jarní pojezd jsme se rozhodli vyrazit do Španělska. Do cyklistické Mekky na Mallorcu. Trailovovou zábavu jsme škrtli a největší ostrov Španělska jsme křižovali na gravelech a pochopitelně na silničkách.

Popis trasy:

Na gravelu vyrážíme od hotelu Rei del Mediterrani v Platja de Muro, protáhneme se po asfaltu městem a po štěrku stoupáme k Puig de San Martí, který objedeme ze západu. Následuje krátký sjezd, pokračujeme kolem mokřadu Albufera a před městečkem Muro to obracíme k moři. Mineme museum archeologie a po pobřeží míříme zpět k hotelu.

Celková délka trasy 55 km, převýšení 260 m, čas 2,5hodin

Trasa: https://mapy.cz/s/baradukuca

2. díl – Bikecentrum Smrčiny, Lázeňské lesy a parky Karlovy Vary

Premiéra v sobotu 4. 5. od 11,15 na ČT Sport nebo na YouTube.

Ve druhém dílu už se vracíme k naší klasice – park a cyklovýlet. Konkrétně Bikecentrum Smrčiny a vyhlídková jízda napříč Lázeňskými lesy Karlových Varů. Smrčiny patří do kategorie malých bikových center, všechno hezky za svoje. A kromě trailů si můžete projet XC okruh s parametry tratě určené pro závod Českého poháru MTB.

Popis trasy:

Z centra Karlových Varů jsme vystoupali po Tuhnické cestě ke Kavárně Sv. Linhart. Odtud protočíme pedály pohodovým tempem k první z mnoha vyhlídek – Jungmannovu altánu. Kolem obory pokračujeme přes rozhlednu Diana na nejznámější kochací místo Lázeňských lesů – Mayerův Gloriet. Projedeme centrem Karlových Varů a po Pražské silnici vystoupáme ke Goethově vyhlídce, kde na nás čeká odměna v podobě G-trailu.

Celková délka trasy 22,5 km, převýšení 557m, čas 2hodin

Trasa: https://mapy.cz/s/mupuhubaku

3. díl – Blackmountain Bikepark, Cyklotrasa Blockline

Premiéra v sobotu 11. 5. od 9,40 na ČT Sport nebo na YouTube.

Ve třetím díle jsme popojeli k Drážďanům do Blackmountain Bikeparku Elstra. Na německé straně Krušných hor jsme si střihli jednu část cyklistických tras označených Blockline. No a v Elstře ukázal Richard Gasperotti, že bikeři spadající do skupiny Husákových dětí to mají pořád v ruce.

Popis trasy:

Z centra Seiffenu vyrážíme oklikou po zpevněných cestách k vrcholu Schwartenberg, který je se 789 metry nejvyšší bod trasy. Odměnou za námahu je poměrně dlouhý sjezd krušnohorskými lesy až k přehradě Rauschenbach. Po její hrázi míříme k vesnici Cämmerswalde. Pokračujeme přes louky a lesy, po značených turistických chodnících a cyklotrasách až do městečka Neuhausen. No a odtud nás závěrečný výšlap dovede zpátky do Seiffenu.

Celková délka trasy 43,9 km, převýšení 904m, čas 3 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/hacesaluja

4. díl – Dolní Morava a Podorlicko

Premiéra v sobotu 18. 5. od 8,20 na ČT Sport nebo na YouTube.

Dolní Morava, lokalita, která se rok, co rok rozrůstá. „DMko“ je bikepark evropských parametrů a patří mezi nejlepší V České republice. Nová Selská airline a nový Sjezdový trail. Dva přírůstky, kde se vyřádí ti, co to na bajku opravdu umí. Včetně našeho parťáka ve čtvrtém pokračování, mladého nadějného enduristy Adama Maxy.

Popis trasy:

Z Králíků nás cyklostezka 4077 vyvede na vrch Val ke kapli Nejsvětější trojice. Pokračujeme na rozcestí pod vrch Čečola, přes Písařovické sedlo až ke spodní stanici lanovky na Bukovou horu. Po zpevněných cestách vystoupáme přes Červenovodské sedlo na Suchý vrch. Sjezd si dáme částečně po místním Singltreku a po červené turistické značce, která naše bajky zavede do Dolních Boříkovic a zpátky do Králíků.

Celková délka trasy 45,3km, převýšení 914m, čas 3,5 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/covusujolu

5. díl – Trail & Enduro Park Kraličák, Staroměstsko

Premiéra v neděli 26. 5. od 8,40 na ČT Sport nebo na YouTube.

Méně komerčně provařený, ovšem velmi malebný – to je Trail & Enduro Park Kraličák. Od Dolní Moravy autem půlhodina jízdy, která vás hodí do úplně jiného světa. Prostředím i charakterem parku. Rodinné vyhlídkové traily, 5 enduro trailů, a červeně laděné flow traily se skoky a lavicemi pro milovníky dalekých letů – celkem 22 kilometrů tratí namotaných v nádherné přírodě kolem kopce Štvanice.

Popis trasy:

Z Hynčic pod Sušinou vyrážíme přes sedlo pod Štvanicí a Hraniční horu až ke Kladskému sedlu na česko-polské hranici. Pokračujeme přes vrch Chlupenkovec kolem Medvědí boudy na chatu Paprsek. Po krátkém odpočinku se vyšplháme na 1106 metrů vysokou Polskou horu. Zpátky k domovu to vezmeme přes Kunčickou horu a pak se ztočíme zase na Kladské sedlo. Odtud zpátky do Hynčic už budeme – až na krátkou odbočku – naší trasu kopírovat v protisměru.

Celková délka trasy 51,8km, převýšení 1380m, čas 3,5 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/fetocadune

6. díl – Bike park Kubínska hoľa, Orava

Premiéra v sobotu 1. 6. od 10,55 na ČT Sport nebo na YouTube.

Jedinou letošní slovenskou zastávkou je Bike Park Kubínska hoľa. Rozlohou patří sice k těm menším, ale reliéfem k náročnějším trailovým centrům. Jsou tu celkem čtyři tratě, dohromady mají 13 kilometrů a důležitá je tabulka obtížnosti jednotlivých trailů: velmi vysoká, vysoká a dvakrát střední. Na vyjížďku po Oravě jsme pozvali lyžařku – českou slalomářskou jedničku Martinu Dubovskou.

Popis trasy:

Od horní stanice lanovky pod vrcholem Minčol vyrážíme po červené turistické značce po hřebeni k sedlu Príslop. Po zpevněných cestách pokračujeme směrem na Oravský Podzámok. Cyklostezka 2406 nás přes Kňazii a Mokraď přivede do Dolného Kubína. Tady může být cíl. Pokud chcete zpátky ke spodní stanici lanovky, vezmete to podél řeky Oravy do Veličné a přes Beňovou Lehotu.

Celková délka trasy 40km, převýšení nahoru: 533m, převýšení dolu 1121m, čas 3 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/nutarufuza

7. díl – Bikepark Innsbruck, Muttereralm, Tirolsko

Premiéra v sobotu 8. 6. od 8,35 na ČT Sport nebo na YouTube.

Kousek za Innsbruckem ve vesničce Muttereralm najdete Bikepark Innsbruck. Na slopestylové traťi a pumptracku u lanovky se každoročně prohánějí světoví rideři při divácky velmi atraktivním bikovém festivalu Crankworx. Celkové převýšení bikeparku – úctyhodných 700m, devět trailů, které se různě propojují, kříží, dělí. Vyjížďka byla spíš takovou cyklistickou ferratou. Dupali jsme po úbočí hory k horní stanici lanovky. A celou dobu jsme si drbali hlavu, že jsme neosedlali éčka…

Popis trasy:

Z Mutters vyrážíme směrem na jih. První třetinu kopíruje naše trasa trať meziměstské tramvaje Stubaitalbahn. Nad vesničkou Luimes odbočujeme doprava a směřujeme k horsé chatě Kreither Alm. Čím jsme jí blíž, tím je stoupání ostřejší. Od chaty k horní stanici lanovky je to ještě necelých 200 výškových metrů. Zpět do Mutters klesáme po zpevněných cestách kolem bikeparku.

Celková délka trasy 23,5km, převýšení 988, čas 3 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/rekubosada

8. díl – Trail of Life BÍLÉ KARPATY, Bílé Karpaty

Premiéra v sobotu 15. 6. od 8,35 na ČT Sport nebo na YouTube.

Trail of Life. Zase v Česku. Není to místo, kde budete kroužit jen po kilometrech nových singltreků. Tady se vrátíte ke kořenům bajkování. K putování krajinou a objevování nových koutů neporušené přírody. Takže jsme si dali takový malý čundr na gravelech. První den se mlha ani rozkrájet nedala, výhledy na krajinu Bílých Karpat jsme si museli schovat až na druhý den, kdy jsme profrčeli pár MTB okruhů s trailovými úseky.

Popis trasy:

Ze základy u vodní nádrže Lučina vyrážíme po cyklostezce 46 přes vrch Výzkum do Javorníku. Pokračujeme proti proudu říčky Veličky do obce Vápenky. A tady začíná stoupání, které nás dovede až k nejvyššímu bodu trasy – Velkou Javořinu. Z vrcholu pokračujeme po hřebeni k Nové hoře, odkud se zpět spouštíme do údolí. Čeká nás poslední stoupání kolem větrného mlýna na vrch Kobyla a pak dolů zpátky na základnu.

Celková délka trasy 67,6km, převýšení 1311m, čas 4,5 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/bunetukole

Fotky a videa

Kompletní fotogalerie ze 4. série na vás čekají zde.