Your content goes

PO TRAILECH PŘES HORY IV

Další rok a další série Po trailech přes hory! Opět jsme vyzkoušeli všechny typy kol, projeli se v bikeparcích, po silnicích a lesních i polních cestách. Tentorkát jsme vyrazili i za hranice – do Německa, Rakouska, nevynechali jsme tradičně ani Slovensko a dokonce jsme doletěli i na Mallorcu. V každém díle jsme prohodili pár slov s lidmi, kteří dokáží na bike neuvěřitelné věci a nově jsme přidali rubriku DEJ SE DO KUPY, kde se tentokrát postráme o tělo cyklististy. A jak to všechno dopadlo? Mrkněte na další, tentokrát 8ti dílnou sérii, Po trailech přes hory.

1. díl – Mallorca, Serra de Tramuntana

Premiéra v sobotu 27. 4. od 9,45 na ČT Sport nebo na YouTube.

Na jarní pojezd jsme se rozhodli vyrazit do Španělska. Do cyklistické Mekky na Mallorcu. Trailovovou zábavu jsme škrtli a největší ostrov Španělska jsme křižovali na gravelech a pochopitelně na silničkách.

Popis trasy:

Na gravelu vyrážíme od hotelu Rei del Mediterrani v Platja de Muro, protáhneme se po asfaltu městem a po štěrku stoupáme k Puig de San Martí, který objedeme ze západu. Následuje krátký sjezd, pokračujeme kolem mokřadu Albufera a před městečkem Muro to obracíme k moři. Mineme museum archeologie a po pobřeží míříme zpět k hotelu.

Celková délka trasy 55 km, převýšení 260 m, čas 2,5hodin

Trasa: https://mapy.cz/s/baradukuca

2. díl – Bikecentrum Smrčiny, Lázeňské lesy a parky Karlovy Vary

Premiéra v sobotu 4. 5. od 11,15 na ČT Sport nebo na YouTube.

Ve druhém dílu už se vracíme k naší klasice – park a cyklovýlet. Konkrétně Bikecentrum Smrčiny a vyhlídková jízda napříč Lázeňskými lesy Karlových Varů. Smrčiny patří do kategorie malých bikových center, všechno hezky za svoje. A kromě trailů si můžete projet XC okruh s parametry tratě určené pro závod Českého poháru MTB.

Popis trasy:

Z centra Karlových Varů jsme vystoupali po Tuhnické cestě ke Kavárně Sv. Linhart. Odtud protočíme pedály pohodovým tempem k první z mnoha vyhlídek – Jungmannovu altánu. Kolem obory pokračujeme přes rozhlednu Diana na nejznámější kochací místo Lázeňských lesů – Mayerův Gloriet. Projedeme centrem Karlových Varů a po Pražské silnici vystoupáme ke Goethově vyhlídce, kde na nás čeká odměna v podobě G-trailu.

Celková délka trasy 22,5 km, převýšení 557m, čas 2hodin

Trasa: https://mapy.cz/s/mupuhubaku

3. díl – Blackmountain Bikepark, Cyklotrasa Blockline

Premiéra v sobotu 11. 5. od 9,40 na ČT Sport nebo na YouTube.

Ve třetím díle jsme popojeli k Drážďanům do Blackmountain Bikeparku Elstra. Na německé straně Krušných hor jsme si střihli jednu část cyklistických tras označených Blockline. No a v Elstře ukázal Richard Gasperotti, že bikeři spadající do skupiny Husákových dětí to mají pořád v ruce.

Popis trasy:

Z centra Seiffenu vyrážíme oklikou po zpevněných cestách k vrcholu Schwartenberg, který je se 789 metry nejvyšší bod trasy. Odměnou za námahu je poměrně dlouhý sjezd krušnohorskými lesy až k přehradě Rauschenbach. Po její hrázi míříme k vesnici Cämmerswalde. Pokračujeme přes louky a lesy, po značených turistických chodnících a cyklotrasách až do městečka Neuhausen. No a odtud nás závěrečný výšlap dovede zpátky do Seiffenu.

Celková délka trasy 43,9 km, převýšení 904m, čas 3 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/hacesaluja

4. díl – Dolní Morava a Podorlicko

Premiéra v sobotu 18. 5. od 8,20 na ČT Sport nebo na YouTube.

Dolní Morava, lokalita, která se rok, co rok rozrůstá. „DMko“ je bikepark evropských parametrů a patří mezi nejlepší V České republice. Nová Selská airline a nový Sjezdový trail. Dva přírůstky, kde se vyřádí ti, co to na bajku opravdu umí. Včetně našeho parťáka ve čtvrtém pokračování, mladého nadějného enduristy Adama Maxy.

Popis trasy:

Z Králíků nás cyklostezka 4077 vyvede na vrch Val ke kapli Nejsvětější trojice. Pokračujeme na rozcestí pod vrch Čečola, přes Písařovické sedlo až ke spodní stanici lanovky na Bukovou horu. Po zpevněných cestách vystoupáme přes Červenovodské sedlo na Suchý vrch. Sjezd si dáme částečně po místním Singltreku a po červené turistické značce, která naše bajky zavede do Dolních Boříkovic a zpátky do Králíků.

Celková délka trasy 45,3km, převýšení 914m, čas 3,5 hodiny

Trasa: https://mapy.cz/s/covusujolu

Fotky a videa

Kompletní fotogalerie ze 4. série na vás čekají zde.